Ajankohtaista

2 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Vuoden 2024 Classic Data-tarkastukset (listaus on tehty niin ettei yksittäisiä autoja voi siitä tunnistaa). Määrättyjä malleja on tarkastettu useita yksilöitä, yleisimpiä yllättäen neljään tarkastukseen yltänyt Dodge Charger, samaan pääsi myös aina suosittu E-Type.BMW 330iBMW M5 TouringBuick GS400Cadillac EldoradoCadillac Series 62Chevrolet CorvetteChevrolet ImpalaChevrolet AEChevrolet NovaChevrolet VanDodge ChargerFerrari DinoFord MustangJaguar E-TypeLincoln ZephyrMercedes-Benz PagodaMercedes-Benz 190 E 2.6Mercedes-Benz 250 TD ”Moottori-lehden tähti”Mercedes-Benz 300 SELMercedes-Benz 350 SLMercedes-Benz 450 SEL 6.9Mercedes-Benz 500 EMercedes-Benz 600 SELMercedes-Benz VarioNissan SkylineOldsmobilePorsche 911Porsche 928Saab 900 CabrioletJälleenrakennusarvojen määrittäminen US-autoissa on voimakkaassa kasvussa. Mukana monia ns. Retromod-autoja (vanha kori 60-luvulta, upouusi voimalinja - kuva).Alkanut vuosi näyttää hyvältä, heti ensi viikolla on kalenteriin merkitty 10 tarkastusta. Yrittäjä kiittää ja kumartaa!Anssi ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

2 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Ostaisinko 1. harrasteauton vuonna 2025?Moni haluaa arkiauton rinnalle erikoisemman laitteen, jolla voi ajella kun sattuu sille tuulelle? Mutkateille legendaarinen 911, torikahville E-type, sijoitusautoksi G500 tai keskieuroopan loma SL:n ratissa? Kaikki loistavia valintoja! Nyt ennen päivien pitenemistä ja kevätaurinkoa on hyvä hetki etsiä sopivaa autoa ja meiltä Classic Datalta saa toteutuneet hintatiedot malleittain ja kuntoluokittain (Preise-lehdet 13,50€), sekä TARKASTUKSEN (alkaen 280€). Molemmista lisätietoja anssi(at)classicdata.fi tai puhelimella.Ensimmäistä harrasteautoa etsivä tarvitsee(!) asiantuntijan apua, voit saada sitä tuttavalta tai meiltä - mutta hyödynnä se. Olen ollut tarkastamassa autoja, joihin omistaja ei ole edes mahtunut sisään tai sitten ei ole tiedetty ettei se ollutkaan aito Roadster… Perusvinkki on osta niin hyvä kuin mahdollista, harrasteautojen kunnostus ja korjaaminen on kallista hommaa. Mutta, niillä ajaminen on ihanaa!Suunnitelkaa hankintoja Uuden vuoden yönä ja palataan kun arki koittaa,Hyvää uutta vuotta ja kiitos asiakkaille & seuraajille!Anssi ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

2 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Classic Data-tarkastuksessa Espoon BMW-liikkeessä oli joulukuussa malli 330i (E92) ja lupasin kirjoitella siitä lisää. Minulta kysytään usein tarkastanko vain vanhempia "Maserateja" etc vakiintuneita keräilyautoja? Omistajan ollessa hereille kannattaa nuorempikin malli tarkastuttaa jos se poikkeaa edukseen keskivertokunnosta. Tällä kertaa auto oli vuodelta 2009, melkein käyttöautoiässä siis. Mutta myös ns. Youngtimer-iässä, jossa tiettyjä malleja aletaan jo harrastamaan, parempia yksilöitä laitetaan sivuun ja vapautetaan talviajosta. Nyt tarkastettu Coupé oli koriltaan ja sisustukseltaan erinomaisessa alkuperäiskunnossa, sen moottori oli täyskunnostettu tehtaan osilla Espoon liikkeen moottoriguru Eki R:n johdolla (30 vuotta kokemusta BMW-moottoreista). Ylipäätään Espoon liike on loistoesimerkki harrastajakeskittymästä, huollon puolen daameilla ja herroilla on mitä mainioimpia erikoisautoja. Tämän 330i-yksilön kiinnostavuutta lisäsi myös aukoton historia. Tarkastuksella haluttiin saada myös tämän hetken toteutunut hintataso kuntoluokittain ja kuten avauskuvasta näkyy, hinnat ovat jo aika kovia - parhaat alkavat olemaan harrastajien talleissa. PS Tilaa tarkastus vaikka yv:llä tai soittele lisätietoja. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

3 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Hyvää joulua ja lämmin kiitos.Anssi ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

4 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Classic-osat, tällä kertaa BoschAutoharrastaminen on euroopassa aina vaan nosteessa. Youngtimer-puolelle tultaessa tekniikka lisääntyy ja auto saattaa jäädä jopa seisomaan osapuutteen vuoksi, harmittavaa. Onneksi valmistajat ovat heränneet ja eri merkkien classic-osastot uustuottavat kriittisiä osia.Bosch on alkanut valmistamaan uudestaan ABS-järjestelmien tarvitsemia pyörien pyörimisnopeusantureita WOW. Alkuun erityisesti Mercedekseen ja BMW:hen, mutta koko ajan laajemmin muihinkin merkkeihin*. KE-Jetronicilla varustettuihin autoihin on myös lisätty runsaasti polttoainejärjestelmän osia. Suunta on hyvä. Heiltä löytyy myös Remanufacturing-osasto, joka kunnostaa osia joita ei enää saa. WOW WOW. Eikä siinä vielä kaikki, löytyy myös teknistä koulutusta klassik-alan toimijoille. WOW WOW WOW.Toistaiseksi lähin Bosch Classic-korjaamo löytyy Saksasta, mutta osia saa helposti verkonkin yli. Toiminta muistuttaa Classic Dataa, toistaiseksi se on levinnyt lähinnä saksankielisiin maihin, sekä Ranskaan ja Japaniin. Suomessakin on osaamista, mutta guruja ei ole helppo herättää myyntihommiin - haasteen olen kuitenkin ottanut vastaan.* Koko lista tästä tai Bosch-Classic.comistalnkd.in/dYYsidqQ ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

1 kuukausi sitten

Klassik Auto Oy
Naisten automobiiliklubi nousukiidossaVoi olla huonompia tapoja viettää kesäinen viikonloppu kuin osallistua apukuskina Naisten automobiiliajoihin? 34 puunattua autoa ja niiden aikakauden mukaisesti parhaimpiinsa pukeutuneet daamit, eikä itse tarvitse tehdä muuta kuin olla mukana! Naispuoliset lukijat, harkitkaa osallistumista ensi vuoden ajotapahtumaan 20.7.2025 ja antakaa itsellenne joululahjaksi daamien klubin jäsenyys (Jos sinulla ei ole sopivaa autoa, voit kysyä takapenkin paikkaa meidänkin autosta, todennäköisesti vuoden 1965 muodin mukaan).Aihe tähän kirjoitukseen tosin on klubin lehti, jonka päätoimittaja Hannele Hatanpää on nostanut valtakunnan ykkösautolehtien kastiin. Upea 39-sivuinen läpiheikkaus harrastekenttään ja loistavia kuvia. Käykää ihmeessä lukemassa lehti klubin sivuilta! Lehdessä oli mainos ”Jokainen nainen toivoo itselleen Ford Tudor Sedan-vaunua”, minun toimistoni seinälle on upeita Mercedeksen mainoksia, jotka nekin on suunnattu itsenäisille naisille.Hyvä naiset!Linkki daamien lehteen (löytyy myös hakusanalla Naisten Automobiiliklubi)lnkd.in/dVqE-pZS ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

1 kuukausi sitten

Klassik Auto Oy
Itsenäisyyspäivä, nyt sitä osaa arvostaa vielä aiempaa enemmän. Jos yksi auto pitäisi poimia, johon tiivistyy itsenäisyys, on se Marsalkka Mannerheimin M-B Offener Tourenwagen (gepanzert). Yhteinen sotaretki itään Saksan rinnalla, välien katkeaminen, auton siirto Ruotsin kautta Yhdysvaltoihin. Toisaalta auton arvostus meillä, kuten Mannerheim-museon kutsu kertoo. Omassa tallissa on myös elävää historiaa, Berliinin suurlähettiläs Kivimäen M-B 230 vuodelta 1941. Kuten Marsalkan autokin, tämänkin kanssa oltiin valmiudessa siirtää Ruotsiin, jos tilanne olisi sitä vaatinut - läheltä piti tilanteita, mutta Suomi säilytti Itsenäisyyden. Kaksi aikalaiskuvaa on SA-kuvia. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

1 kuukausi sitten

Klassik Auto Oy
Mihin laitteeseen tämä diesel-moottori kuuluu? Länsirannikon mobilistit nostivat kädet pystyyn, kokeillaan tällä porukalla? Voisiko olla hyötypuolelta? Saksalainen se on, Boschin ruiskupumput ja apulaitteet. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

1 kuukausi sitten

Klassik Auto Oy
Luovutuspeitto, myyjien mielestä yleensä hömppää, itselle upean arvoituksellista (pistäkää myyjät korvan taakse, haluaisin kerran autoni peiton alta). Kyseessä oli Classic Data-tarkastus, vaikka kuvissa ollaan BMW:llä uusien autojen luovutustilassa. Peiton alla ei ole uusi auto, vaan harrastepeli, jonka kunto ja arvo haluttiin määritellä. Myyjä & omistaja Jukka Kosola oli kerännyt paikalle Espoon liikkeen tekniikkagurut, jotka olivat mukana rakentamassa tätä autoa. Kuvassa Jukka ja Jenni valmiina paljastamaan tarkastuksen kohteen. Kerrotaan lisää kun saadaan Saksasta Classic Datalta tämän hetken markkinahinnat.PS maksaisin lisähintaa jos saisin nykyautoon yhtä upeat mittarit kuin näissä youngtimereissa, edes diginä. Varmaan sama asia kuin kellojen harrastaminen. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

1 kuukausi sitten

Klassik Auto Oy
Classic Data-tarkastusten myötä pääsee mielenkiintoisiin tilaisuuksiin. Moottori-lehdessä on artikkeli heidän komeasta käyttötestiautostaan M-B 250 TD vuodelta 1992. Kyseessä ei ole mikään sähköhybridi, vaan vanhan liiton diesel. Nöyräksi vetää, että pääsin tarkastamaan tämän "julkkiksen" ja vielä Vehon Airportin huoltohalliin. Tällä kertaa ei tarkastettu pelkkää arvoa ja kuntoa, vaan erityisesti autoyksilön mahdollisuuksia päästä museorekisteriin. En tee juonipaljastuksia, vaan suosittelen ostamaan uusimman lehden.PS ensi viikolla postaan mielenkiintoisesta BMW 330i E92 Coupén CD-tarkastuksesta ja mikä parasta BMW-liikkeessä . ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook