Ajankohtaista

2 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Voiko kuvan 1 tai 2 harrasteauto olla sijoitus, entä numero 3 huimalla historialla? Tule nauttimaan Classic Data Stammtisch-illasta, jonka aiheena on auto sijoituksena. Liitteenä on virallinen kutsu ja ilmoittautumisohje. Yleisön kysymyksiin vastaa Saksan Classic Datan pääkonttorin kakkosmies Marius Brune, hänen erikoisalueena on markkinakatsausten laatiminen mm. Oldtimer Markt Preise-julkaisuun - alan ykkösteos ja tuttu monelle suomalaisharrastajallekin.Mikä on sinun tippi tulevaisuuden klassikoksi?Tervetuloa!Anssi ja Bosse ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

4 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Museokierroksella Ferrari ModenaMinulla ei tule koskaan olemaan Ferraria, ihailen klassisia malleja 1950- ja 1960-luvuilta, mutta niiden hinnat ovat karanneet tavoittamattomiin. Uudet mallit ovat paikoillaan seistessä hieman tylsiä - näin EI VOI KIRJOITTAA, eli anteeksi! Merkki ja sen perinteet kuitenkin kiehtovat kovasti ja erityisesti Enzo Ferrari on kiinnostava persoona. Modenaan on perustettu loistava museo Enzon entiseen kotitaloon ja sen ympäristöön. Kontrasti saksalaisiin ”insinööri-museoihin” on valtava. Ferrarin museon on arkkitehtoonisesti kiinnostava ja siihen tutustutaan vaikuttavan oopperamusiikin säestyksellä. Enzon kotitalo oli tämän kaiken vastakohta, yksi ihminen ja hänen intohimonsa merkkiä kohtaan. Tämä oli onnistuttu tuomaan erittäin hyvin esiin. Toisaalta uudella puolella hämmästytti tietty kylmyys, tosi fanit varmasti palvovat merkkiä, mutta satunnaiselle kävijälle ei tullut tervetullut olo. Vaikkapa kahvilassa tai lifestyle-myymälässä oli töissä ihmisiä, jotka olisivat mainiosti pärjänneet DDR:n tullissa. Mutta kaikki muu oli hienoa, avausvideolla näkyy italialaisuus parhaimmillaan.Museon sijainti oli jännä, se oli keskellä kulahtanutta kaupunginosaa, vielä 50 metriä ennen kuvitteli olevansa aivan väärässä paikassa etsimässä sitä. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

4 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Radiohiljaisuudesta museoiden maailmaanPahoittelut pitkään kestäneestä hiljaisuudesta, syynä on huima työputki, josta toki yrittäjä on kiitollinen. Reissuihin on sisältynyt useampikin mielenkiintoinen automuseo, kerron niistä hieman tarkemmin ja lupasin kirjoittaa vinkit Saksan parhaista museoista. Koulutuksissa harrasteteema kiehtoo monia. Samoin kirjoitan uudesta Mercedes A124-kirjasta oman arvioni.Aloitetaan BMW:stä, jonka Neue Klasse-koulutuksessa oli luonnollisesti alkuperäinen Neue Klasse. Samaan reissuun liittyen kävin myös tehtaan museossa, jonka teemana oli Italialainen muotoilu BMW:llä. Baijerilaistehtaan yhteydet suurten muotoilijoiden maahan ovat jo maantieteellisistä syistä syvät, onhan Pohjois-Italia saksalaisille enemmänkin Etelä-Tiroli. Upeita muotoilututkielmia.Lisäksi kävin BMW:n Classic-pajalla (kilometri museolta), joka vastaa tehdasentisöinneistä ja -korjauksista, sekä kokoelmien säilytyksestä. Upea paikka, suosittelen. Sinne pitää varata aika ryhmälle (min 2) hyvissä ajoin, vaikka jo pari viikko ennen visiittiä. Pajat ovat tietysti parhaita, rasva haisee ja autoja pääsee ihailemaan pellin alta. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

4 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Voiko harrasteauto olla sijoitus? Seuraava Classic Data Stammtisch Espoossa käsittelee tätä teemaa 12.11.2025. HUOMIO TILAISUUTEEN PITÄÄ ILMOITTAUTUA: ilmoittautuminen sisältäen illallinen 20.10.2025 mennessä. Maksa �Bo Boedekerin tilille FI40 1018 5000 6004 00 summa 60€ per henkilö (voit ilmoittaa niin monta henkilöä �kuin haluat). Viestikenttään ilmoittajan sukunimi.Tilaisuudessa on Classic Data Bochumin, ja siten ehkä yksi euroopan kovimmista, asiantuntijoista Marius Brune vastaamassa yleisön kysymyksiin ja sparraamassa ajatuksia. Marius on tuttu markkinakatsauksistaan PREISE-lehden lukijoille. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

1 kuukausi sitten

Klassik Auto Oy
Voiko harrasteauto olla sijoitus? Seuraava Classic Data Stammtisch Espoossa käsittelee tätä teemaa 12.11.2025. Juuri eilen puhuttiin mm. Alpinan malleista. Tilaisuudessa on Classic Data Bochumin, ja siten ehkä yksi euroopan kovimmista, asiantuntijoista vastaamassa yleisön kysymyksiin ja sparraamassa ajatuksia. Tuo viimeinen kuva on edellisestä Stammtisch-tilaisuudesta, jossa tutustuimme suljettuun yksityiskokoelmaan. Lisätiedot anssi.juutilainen@classicdata.fi ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

2 kuukautta sitten

Klassik Auto Oy
Kehitys kehittyy, nyt lämpimän valkoiset ledit klassikoihin. Laitoin vuosi sitten omaan A124-mallin Benziin LED-valot (alakuvat, kustannus n. 150 € per puoli, asennusaika sama kuin H4:ssa). Viime viikon Classic Data-ajelulla Karl Fazerin tiluksille kotimatka tehtiin pilkkopimeässä ja valot olivat täydelliset - en vaihda takaisin. Ainoa mikä häiritsee on liian valkoinen valo, nyt Osram on tuonut lämpimät LED'it. Kokeilen niitä W116:sta. Käsittääkseni LED-valoja ei saa vieläkään laittaa Suomessa youngtimerin keulalle, eli kyseessä puhtaasti testailua. Saksassa ja Ruotsissa sallittua.Uutislähteenä toimi taas Auto, Motor und Sport-lehti. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

2 kuukautta sitten

Klassik Auto Oy
Yritykseni on toiminut jo 12 vuotta ja olen hyvin ylpeä taloudellisesta tuloksesta. Suuria voittoa ei taota, mutta palkkaa tulee ja vähän jää tilille. Covidit sun muut on taklattu ja tilanne näyttää hyvältä jatkossakin. Autoalan koulutukset, Classic Data-tarkastukset ja vaikeiden osien hankinta siitä tämä firma on rakennettu.Samalla haluan tsemppiä niille, joilla tilanne ei ole yhtä hyvä.Yrittäminen on jännittävää ja onneksi yleensä hyvin palkitsevaa.Kiitos asiakkaat, ilman teitä tämä ei olisi mahdollista.Anssi ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

2 kuukautta sitten

Klassik Auto Oy
Stammtisch FazerClassic Data Stammtischin ajatuksena on mukava yhdessäolo, hyvä ruoka, ajoreitit ja ajoneuvot. Teema tuntuu toimivan ja nyt Bo Boedekerin ideoima ilta Hahkialan kartanon maisemissa onnistui paremmin kuin yksikään aiemmista. Suunnittelu aloitettiin hyvissä ajoin ja arki-ilta varatiin "save the date"-viestillä. Kartanolle saatiinkin 30 pariskuntaa, wow. Tarjolla oli loistava illallinen kartanon herkkuja, kuhat oli itse pyydetty, karitsa omilta mailta. Koska joka toinen osallistuja ajoi autoa, oli viinitarjonta hieman maltillisempi ja Bossen sanoin perustui siihen, että molemmilla organisaattoreilla on labradorinnoutaja - merkin arvannee! Autot tulivat kartanomaisemiin kahdessa letkassa Tampereelta ja Riihimäeltä, ja kuohuvan kera suoraan illallispöytään. Illan isäntä Karl Fazer kertoi herkkujen ohessa kartanosta ja autoistaan. Luontevasti seuraavaksi jatkettiin ihailemaan suljettua autokokoelmaa ja siitä edelleen itse kartanolle. Parhaissa bileissä viihtyisi aina pidempään ja pelkkää osallistujen autokantaa olisi tutkinut tunnin pari. Mutta tie kutsui ja isäntä antoi rattimiehen vinkit parhaasta reitistä, mutkaa ylös alas, hyvä pinta, mitä muuta voi odottaa?Kiitos vieraat - seuraavaa Stammtisch-tapahtumaa suunnitellaan jo.Bo&Anssi ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook