Ajankohtaista

7 päivää sitten

Klassik Auto Oy
Mikä ihmeen jälleenrakennusarvo? Classic Datan päätuote on vakuutusarvon määrittely. Helpointa se on huippukuntoiselle vakioautolle ja vaikeinta rakennetulle autolle. Vaikkapa 50-luvun Impala, jossa nyky Corvetten tekniikka. Tai uusimpana Nissan GTR, jossa osiin laitettu kymmeniä tuhansia ja asennuksiin omaa kirjaamatonta työtä. Näille lasketaan jälleenrakennusarvo, jossa huomioidaan aihio+uudet osat+työn laatu+aika toteutuksesta etc. Kuvat kahdesta eri autosta, toinen kilpurin näköinenkin, toinen sleepperi upeasta patinoituneessa 1950-luvun ulkukuoressa. Melkoisia taideteoksia molemmat. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

2 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Saksalaiset brändit panostavat voimakkaasti perinteisiin. Boxberg Klassik-ralli on tästä mainio esimerkki. Mukana on tehdastalleja, harrastajia, Boschin klassikkokorjaamo (Bosch Classic), Classic Datan tarkastaja niin tarkastus- kuin rattihommissakin. Koitan omalta osaltani siirtää tätä ajettelua myös tänne Suomen suuntaan. Kahden brändin kohdalla olen onnistunut, kaksi on vielä työstössä. Ideana on tietysti herättää suomalaisen päämiehen näkökulma business-caseen (yksi esimerkki ensimmäisessä kommentissa).Erstklassiger technischer Service bei der Bosch Boxberg Klassik - unter anderem durch unsere Bosch Classic Service Betriebe.www.bosch-classic.com/de/de/services/bosch-classic-service/First-class technical service at the Bosch Boxberg Klassik rally - provided by our Bosch Classic Service workshops, among others.www.bosch-classic.com/de/en/services/bosch-classic-service/ ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

3 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Kyllä diplomaattiautossa pitää lipputanko olla, tosin ensi kertaa sitten vuoden 1944. W153 kävi isossa huollossa (kytkin säädettiin ja nyt vaihtuu kuiskaten) Grips Garagessa ja samalla tanko laitettiin takaisin paikalleen. Lippukuvia ensi viikolla kun on käyty ensin ajelemassa Münchenissä uusilla autoilla, eikä vain ajelemassa vaan opiskelemassa - eikä mitään sähköautoja vaan uusia V8-malleja. AIVAN - ABSOLUT - WUNDERVOLL. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

3 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Salapoliisityötä AMG-autojen kanssaUudet AMG-mallit ovat Classic Data-tarkastajalle helppoja, ne on tilattu tehtaalta ja piste. 1990-luvun mallien tilanne on haastava aitoustarkastuksen kannalta. Autojen mukana on erittäin harvoin tilauslomake/-todistus AMG:ltä, mitä on tilattu ja mitä se on maksanut? Miten ihmeessä nuo paperit ovat niin harvinaisia, vaikka auton muu dokumentaatio on kokonaisuudessaan mapissa??? Tavallisempaa on, että nopeusmittarissa, moottorissa tms on AMG-merkintöjä, eri puolilla autoa on tarroja, ja omistaja olettaa että tallissa on maailmanluokan harvinaisuus*. Erään auton kohdalla löytyi kuva Daimler-Benz AG:n luovutustilasta, jossa auto seisoi uutena täydessä AMG-asussa. Se oli käynyt Sindelfingenissä valmistumisen jälkeen muunnettavana Affalterbachissa. Tässäkin tapauksessa jäi epäselväksi mitä tekniikkapuolelle oli tehty, ei paperin paperia. Vaikeita tilanteita, edes M-B Classic ei pääse suoraan käsiksi AMG:n vanhoihin rekisteritietoihin. Classic Data-raporttiin kirjataan kaikki mitä saatiin selville, mutta omistaja joutuu jatkamaan selvittelyä, vaikkapa olemaan yhteydessä aiempiin omistajaan. Tänään kirjoitetaan raporttia W140-sarjan vaunulle, joka saattaa olla käynyt uutena AMG:llä, moni seikka viittaa siihen. Kantakortissa ei ole mitään merkintää aiheessa (välillä merkintä esim. "laajennettu luovutustarkastus" tai vastaavaa DB-insinööritermistöä, mutta ei vahingossakaan "toimitus AMG:lle"). Vaikkapa konehuoneen tarra kertoen tehoksi 324 kW, mutta missään rekisteriotteessa lukemaa ei ole. Toisaalta autossa on paljon pieniä yksityiskohtia, kuten vararenkaan tarra (AMG - maksiminopeus 80 km/h)... Ensimmäistä omistajaa ei ainakaan webistä löydy, ehkä hän asuu edelleen samassa osoitteessa kuin 1993?*onneksi välillä tulee vastaan todellisia harvinaisuuksia. Olen itse tarkastanut kaksikin R129-mallia, jotka voitiin aukottomasti todistaa erikoisiksi AMG-malleiksi ja arvo sen mukaan! ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

3 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Onko M-B 170 V vuodelta 1939 yhä olemassa? Runko-/moottorinumero 423330 ja rekisterinumeroina mm. U-3065, A-12225, AM-225, UR-375, AX-614. Mikä merkittävää, kuvassa oleva kaunotar on Aira Samulin. Toisessa kuvassa sama rouva esiintyy Vehon järjestämässä komeassa Auto 100 vuotta-showssa Helsingin Messukeskuksessa. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

3 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Classic Data-sertifikaatti kertoo vakuutusyhtiölle ajoneuvosi puolueettoman arvon. Kuten vakuutuskin, se pitää hoitaa kuntoon ennen kuin mitään sattuu.PS voimia HS:n jutun auton omistajalla. Olin itsekin avoautoilemassa autiossa Helsingin keskustassa ja pystyn aika hyvin samaistumaan. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

3 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Joku on muuttunut, peukkuja & juttua pukkaa! Vuoden 1997 auto on ollut minulla vuodesta 2008 (museon edestä otettu kuva on hakumatkalta), mutta tänä vuonna on täysin uutta, että nuoriso ja "trendikkäät 30v-stadilaiset" tulevat juttusille. Aiemmin kommentteja tuli pari kertaa kesässä, nyt joka ajokerralla. Kuviakin ottavat. Malli A124 on selvästi muuttunut trendikkääksi ja hyvä niin. Herätyksen saaneena tilaan autolle sen ensimmäisen myllytyksen, ehostus alkakoon. Vinkkejä Espoon suunnalta? ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

4 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Hyvää Juhannusta arvoisat ystävät ja asiakkaat. Maanantaina jatkuu hommat taikasanoilla 993, 107 ja E9. Nyt saunaan, vihdat on jo tehty...PS toinen kuva on eilisestä BMW-koulutuksesta, sielläkin oli kunnon kalustoa. Ja yksi kuva Munchenistä, joka on myös ensi viikon ohjelmassa. ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

4 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Arvonmäärityksen hinta - mihin hintaan laittaisit itse nimesi paperiin?Classic Datalle tulee usein yhteydenottoja kuolinpesiltä. Auton edesmennyt omistaja ei ollut jättänyt mitään tietoja arvosta, tai oli jopa antanut ymmärtää että kunto on jotain aivan poikkeuksellisen upeaa (ei aina ihan totuudenmukaisesti). Määrittelemme auton arvon ja viranomainenkin hyväksyy lausuntomme.Eilinen jäi mietityttämään. Leski soitti ja kertoi kaunottaresta, kysyi voimmeko arvioida sen arvon. Kuulosti siltä ettei rahaa ole liikaa, hellyin ja annoin aivan poikkeushinnan 300 € veroineen ja matkoineen. Siitä ei jää tarkastajalle Saksan emomaksujen jälkeen oikein mitään. Normaalihinta lähtee 480 €:stä. Rahalla saa sitten virallisen raportin jossa on maalinpaksuudet, historiat, koeajo, kokeiltu nippelit ja nappelit, sekä tietysti tsekattu aitous. Ja se tärkein: asiantuntijan nimi ja leima, ihminen joka vastaa nimellään lausunnon todenmukaisuudesta. Auton voi ostaa vaikka itävaltalainen näkemättä.Pelkään että leski valitsi toisen tien. Hän pyytää paikalle klubin x edustajan, joka ”huvikseen” antaa vastaavan arvon. Kerroin rouvalle että klubilaisellekin pitää maksaa muutakin kuin matkat jos tämän nimissä kerrotaan ihan totinen arvo. Pahimmat ovat sitten edesmenneen ”kaverit”, jotka käyvät arvioimassa ja ostavat sitten välikäden kautta pikku alennukselle - tämäkin on nähty.Mihin hintaan sinä suostuisit laittamaan nimesi tuohon paperiin arvon viereen? ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook

4 viikkoa sitten

Klassik Auto Oy
Arvoisa Klassik Auton sivujen seuraaja,järjestimme talven mittaan muutamia Stammtisch-iltoja, joissa kävimme herkuttelemassa helsinkiläisissä ravintoloissa. Nyt on tullut toivetta laajentaa toimintaa ajelujen puolelle. Ensimmäinen heinäkuun Stammtisch-kurvailu kulkee upeita mutkateitä seuraillen reittiä Espoo Bembölen Kahvitupa - Klaukkala Krannin tila - Espoo Bemböle toista reittiä. Krannilla esitellään seuraava ajotapahtuma ja sen teema. Reitti on suunniteltu erityisesti vanhempaa ns. "Rungollista kalustoa" silmällä pitäen ja ajonopeus on max. 60 km/h. Vetoautona toimii vuoden 1941 Mercedes-Benz 230, jälkivalvojana uusimmat autot 1990-luvulta. Krannissa on loistavat tyylikkäät pysäköintimahdollisuudet ja autot kuvataan järjestäjän toimesta. Jokaisessa tapahtumassa on oma teema ja sen alustus. Kesän ohjelmaan tulee joka tapauksessa Fiskars, Mustio, Vehoniemi, Hyvinkää…Stammtisch-tapahtumissa pääroolissa on mukava yhdessäolo ja eleganteista ajokeista nautiskelu, sekä kokemusten jako. Osallistuvien ajoneuvojen pitää olla museorekisterissä ja edustavassa kunnossa. Puolisoiden mukana olo on toivottavaa, täällä puhutaan muustakin kuin autoista. Ajankohta ilmoitetaan lähipäivinä, upeaa kesää kaikille,Anssi JuutilainenKlassik Auto Oy ... Lue lisääNäytä vähemmän
View on Facebook